Influencerzy w branży beauty – ambasador marki czy pożeracz marketingowy?

Influencerzy w branży beauty - ambasador marki czy pożeracz marketingowy?

Influencerzy w branży beauty – ambasador marki czy pożeracz marketingowy? Ambasador marki przeważnie kojarzy się celebrytą biorącym udział w reklamie konkretnej firmy, jednak zakres jego obowiązków może być znacznie szerszy. Takimi ambasadorami w branży beauty są influencerzy którzy nie muszą być rozpoznawalni w sieci, mogą być ekspertami w tej dziedzinie a czasami nawet zwykłymi ludźmi. Influencer często nazywany jest profesjonalnym konsumentem bądź też administratorem społeczności, do kreowania marketingu może wykorzystywać swoje prywatne konta w serwisach społecznościowych.

Czy współpraca z influencerem przekłada się na sukces kampanii marketingowej?

Branża beauty to ulubiony tematów do działań influencerskich, ponieważ jest różnorodna i pełna ciekawych inspiracji. Zbudowanie silnej pozycji w sieci jest sprawą zasadniczą dla pozyskania klientów w branży kosmetycznej. Influencerzy w branży beauty są uznawani za ambasadorów promowanej marki, ponieważ prowadzą działania w Internecie mające wpływ na decyzje zakupowe innych ludzi (swoich odbiorców). Wokół influencera zbiera się określona społeczność mająca zbliżone do niego zainteresowania.

Skąd pochodzą: YouTube, Instagram, Facebook, Tiktok, tam prowadzą vlogi, na których budują pozytywny wizerunek firmy, dzięki czemu oferowane produkty lub usługi stają się bardziej wiarygodne. Aby znaleźć skutecznego ambasadora marki trzeba uwzględnić profil klientów konkretnej firmy i rodzaj sprzedawanych kosmetyków lub świadczonych usług. Influencer jako ambasador marki musi być spójny z przekazem brandu. Czy taka współpraca jest zawsze korzystna? Tak się często zdarza, ponieważ promowana firma zdobywa większe zaufanie potencjalnych klientów. Jednak jest również pewne ryzyko.

Konieczne jest wyodrębnienie przekazywanej informacji i reklamy w działaniach influencerów, ponieważ nie mogą naruszać właściwych przepisów. Podstawowym zagrożeniem we współpracy z influencerem są ewentualne skandale z jego udziałem, ponieważ nastąpi spadek jego popularności a to odbije się na firmie.

Czy influencerzy w branży beauty stają się pożeraczami marketingowymi?

Jeżeli na przykład do promocji salonu kosmetycznego zostanie zatrudniony influencer nie będący celebrytą wydatek na cele marketingowe nie będzie tak wysoki. W tym przypadku lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z influencerek o mniejszych zasięgach. Wystarczy zaprosić ją na zabieg kosmetyczny w zamian za wystawienie w mediach społecznościowych recenzji. Jest to znana strategia promocji w branży beauty i opiera się na poleceniach.

Osoba znana w Internecie zamieszczając artykuł na blogu bądź też informację w social mediach z odpowiednim zdjęciem i wskazaniem salonu urody dociera ze swoją rekomendacją do znacznie większej ilości internautów niż w kontaktach na żywo. Influencerka pracująca na rzecz salonu kosmetycznego może dokładnie opisać zabieg, wstawić zdjęcia ukazujące osiągnięte efekty i recenzje stawiające salon w korzystnym świetle. Przeprowadzone analizy rynku wskazują, że wiele osób chętnie udaje się do salonów kosmetycznych, fryzjerskich, manicure i pedicure, ośrodków SPA, które wcześniej zostały polecone przez osoby znane z portali społecznościowych. Okazuje się, że nawet lokalny influencer to doskonałe narzędzie, z którego warto skorzystać.

Jeśli chodzi o koszty tego rodzaju marketingu, to na pewno każdy ma świadomość, że stale rosną. Podejmując współpracę z osobą bardzo wpływową trzeba liczyć się z większym wydatkiem. Czy zawsze osoba znana jest influencerem zapewniającym najefektywniejsze rekomendacje? Otóż, okazuje się, że nie. Dlatego przed podjęciem takiej współpracy niezbędna jest analiza dotąd opublikowanych materiałów, znajomość branży beauty co razem musi być kompatybilne z marką. Czasami metoda małych kroczków jest bardziej opłacalna a marketing okazuje się skuteczniejszy przy umiarkowanych kosztach. Mikroinfluencer swoimi działaniami umożliwi wdrożenie nowych ofert zabiegów i poznanie ich efektów w praktyce.

Wnioski

Aby influencerzy w branży beauty nie stali się pożeraczami marketingowymi, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy współpracować ze znanymi osobami z dużymi zasięgami czy mikroinfluencerami? Czy działanie będzie jednorazowe czy budowana będzie grupa ambasadorów marki? Publikacje oraz ich miejsce muszą korelować z celami kampanii marketingowej a media internetowe ze strategią prezentowanej treści.

Opis zabiegów kosmetycznych, wykorzystanych kosmetyków musi być obszerny. Czasami influencerzy nie decydują się na prowadzenie bloga a jedynie umieszczają treść na Instagramie, dlatego recenzje są mniej szczegółowe. Każda kampania marketingowa jest indywidualna dopasowana do potrzeb danej firmy z branży beauty. Z tego powodu optymalna strategia wyłania się dopiero po wstępnej analizie.

Są na pewno zalety kampanii marketingowej z influencerem, ponieważ takie osoby mają swoją publiczność, która im ufa, przyciągają ludzi swoją osobowością, publikują odpowiednie dla danej marki treści. To nienachalny rodzaj przekazu zyskujący pozytywne przyjęcie.Trzeba przyznać, że influencer marketing skutecznie sprawdza się w pozycjonowaniu, ponieważ naturalne linkowanie przyczynia się do poprawy widoczności strony w Google. 

Ul. 1 Maja 15i/4
74-100 Gryfino

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek - Piątek

08:00 - 18:00

GODZINY OTWARCIA

Sobota - Niedziela

Szkolenia weekendowe - więcej informacji na social mediach.

Umów się teraz